Wat maakt onze aanpak uniek?

Voor ons is een schaderegelingsopdracht meer dan slechts een bezoek afleggen. Wij streven ernaar om daadwerkelijk toegevoegde waarde te bieden in het dossier. Het vlot trekken van zaken is een van onze speerpunten. Niet alleen leggen we bezoeken af, maar we zorgen ook voor een overzichtelijke schadestaat in het dossier. Hierdoor hoeft de schadebehandelaar zich na ons werk geen zorgen meer te maken over het dossier. Dat is ons doel.

Bij elk dossier streven we naar volledigheid. We merken vaak dat informatie ontbreekt, en veel daarvan is makkelijk te verkrijgen, zoals gegevens over inkomstenverlies. Daarom verzamelen we vooraf ontbrekende informatie, zodat we een inhoudelijk gesprek kunnen voeren over de schade in plaats van enkel het afleggen van een bezoek en het opstellen van een rapport.

Bovendien zetten we graag de lijnen uit in een dossier en geven we advies over de aanpak en/of de hoogte van de schadevergoeding. Ons doel is om kwaliteit te leveren, zodat de schadebehandeling voor verzekeraars op een efficiënte wijze kan worden voortgezet. We streven ernaar dat een schadebehandelaar minder werk heeft aan een dossier na ons bezoek, in plaats van meer werk door stukken die alsnog beoordeeld moeten worden.

Extra inzet en specialisatie

Bij Schade Advocatuur hebben al onze collega's ervaring bij verzekeraars. Dankzij deze ervaring weten we precies wat er komt kijken bij een goed schaderegelingsbezoek. We zetten net die extra stap voor de verzekeraar.

 

Onze standaard procedure omvat onder andere:

  • Een volledige schadestaat in het dossier
  • Het opvragen en beoordelen van informatie na het bezoek
  • Het uitzetten van een to the point strategie in het dossier en concrete advisering over aanpak/afwikkeling
  • Specialisatie in middelzwaar en zwaar letsel, zelfstandigen met schade en vastgelopen of moeilijke zaken

Wil jouw organisatie meer weten over onze aanpak in schaderegelingsopdrachten? Wij staan klaar om dit persoonlijk toe te lichten in een gesprek.